اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی

پنج تحول در صنعت فین‌تک

دوشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۷، ۰۲:۵۳ ب.ظ

پنج تحول در صنعت فین‌تک

با همه‌گیری کرونا ، بخش عمده‌ای از کسب‌وکارها سقوط کرد . تنها بخشی از کسب‌وکارها ، به اندازه کافی برای عبور موفق از این بحران هوشمند بودند و یکی از کسب‌ و کارهای هوشمند ، صنعت فین‌تک بود .

هم مشتریان و هم کسب‌ و کارها با همه‌گیری کرونا و برای حفظ فاصله اجتماعی به پرداخت بدون تماس روی آوردند . براساس یک مطالعه استفاده از اپلیکیشن‌ها برای پرداخت در اروپا از زمان همه‌گیری کرونا ۷۲ درصد رشد کرده است . بنابراین ، آینده از آن فین‌تک‌هاست . پنج فناوری در سال جاری میلادی در ادغام با فین‌تک‌ها ، زیرساخت‌های مالی در جهان را تغییر می‌دهد .

۱ - بانکداری دیجیتال

بانکداری دیجیتال این فرصت را یافت که در مدت زمانی کوتاه به محبوبیتی کم‌سابقه برسد . دلیل عمده این مسئله حذف فرآیند خسته‌کننده تایید مدارک و حضور فیزیکی در بانک‌هاست . براساس یک گزارش ، نرخ تبدیل مشتریان حضوری بانک‌ها به کاربران آنلاین از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ ، به ۳۶ درصد می‌رسد . در سال ۲۰۲۱ ، بانکداری دیجیتال جهش می‌کند و مشتریان حضوری بانک‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند .

۲ - بلاکچین

۴۸ درصد نمایندگان بانک باور دارند فناوری بلاکچین در آینده زیرساخت‌های مالی جهان را تغییر می‌دهد . انقلاب در صنعت فین‌تک ، ناشی از نوآوری در فناوری بلاکچین است . تراکنش‌ها با توسعه این فناوری پیشرفته با روش‌های امن و مطمئن انجام می‌شود . با توسعه فناوری بلاکچین امکان معاملات پولی در تراکنش‌های P2P بیشتر می‌شود . کاهش هزینه‌ها ، جلوگیری از بروز کلاهبرداری و توسعه بخش‌های مالی از دیگر پیامدهای توسعه فناوری بلاکچین است .

۳ - سیستم‌های امنیت بیومتریک

استفاده از موبایل‌ بانک ، خودپرداز و کیف پول الکترونیکی در حال عادی شدن است . اما ادغام سیستم‌های امنیت بیومتریک با صنعت فین‌تک است که در نهایت فاصله همه کارها تا انجام آن را به کمتر از  یک اثر انگشت می‌رساند . بخش عظیمی از مشکلات امنیتی با این ادغام حل می‌شود و بروز جرائم سایبری به کمترین میزان می‌رسد .

۴- هوش مصنوعی

احراز هویت مشتری نقش مهمی در کاهش فعالیت‌های مخرب در معاملات مجازی دارد . خوشبختانه ، هوش مصنوعی به مدیریت جرائم سایبری کمک کرده  و در صنعت فین‌تک موثر بوده است . یک پیش‌بینی می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ ، هزینه تراکنش‌های مالی با اتکا به هوش مصنوعی ۲۳ درصد کمتر می‌شود .

۵ - رگ تک / Regulatory Technology

پولشویی ، حمله سایبری ، فعالیت‌های مجرمانه در بستر تراکنش‌های مالی ، از نگرانی‌های فین‌تک‌هاست . فناوری رگ‌تک ، مجموعه‌ای از نظارت‌ها را بر فرآیند معاملات مالی در فضای سایبری اعمال می‌کند . نظارت ، گزارش‌دهی و تطبیق ، سه کاری است که فناوری رگ تک انجام می‌دهد . از آنجایی که تقاضا برای پتلفرم‌های بر پایه فناوری کلود در سال ۲۰۲۱ برای کاهش میزان تماس در فضای مالی افزایش یافته اسـت ، رگ‌تک بیش از همیشه مورد توجه موسسات مالی جهان قرار گرفته است.

 

منابع :

https://decorchoob.blogspot.com/2021/01/blog-post.html/

https://iu.instructure.com/eportfolios/58066/Home/Baseboard_pvc_____/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۱
خبر فوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی