اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی

۸۷ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است


به گزارش خبر فوری به نقل از دنیای اقتصاد، در صورتی که از روش‌های محافظتی استفاده نکنید، به‌محض اجرای مرورگر اینترنت و شروع وب‌گردی، رد پای دیجیتال شما در فضای وب باقی می‌ماند و وب‌سایت‌هایی که از آنها بازدید کرده‌اید می‌توانند با بهره‌گیری از این رد پای به‌ جا ‌مانده، فعالیت‌های شما را ردیابی کنند و به هویت شما پی ببرند. البته ما در اینجا درباره‌ عملیات استخراج داده توسط دولت‌ها و جاسوسی اینترنتی صحبت نمی‌کنیم. جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط وب‌سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی، یک اقدام کاملا قانونی است. این داده‌های جمع‌آوری شده، اطلاعاتی بسیار جزئی را در بر می‌گیرند که احتمالا خود کاربر نیز گاه از آنها بی‌اطلاع است؛ با این حال، این مرحله هنوز ابتدای کار محسوب می‌شود.

آنچه مرورگرها گزارش می‌دهند: درز اطلاعات توسط مرورگر شما انجام می‌شود. مرورگرها به‌صورت پیش‌فرض داده‌های گوناگونی به وب‌سایت‌هایی که از آنها بازدید کرده‌اید، گزارش می‌دهند. برای مثال، به‌محض آنکه آنلاین شوید، فرآیند گزارش آدرس آی‌پی، نقطه‌ ورود مخصوص شما به اینترنت آغاز و با استفاده از آن، موقعیت مکانی تقریبی شما مشخص می‌شود. مرورگر شما نام خود را نیز گزارش می‌دهد؛ در نتیجه وب‌سایتی که در حال بازدید از آن هستید می‌تواند پی ببرد که شما جزو طرفداران کدام مرورگر اینترنتی هستید. علاوه بر این، اطلاعاتی درباره‌ سیستم کامپیوتری که مرورگر در حال اجرا روی آن است از جمله نام سیستم‌عامل موبایل یا دسکتاپ، مدل پردازنده و واحد پردازش گرافیکی، وضوح تصویر نمایشگر و حتی در صورت استفاده از لپ‌تاپ‌، تبلت یا گوشی سطح باتری آن نیز گزارش می‌شود. برای آنکه برخی از این اطلاعات را خودتان مشاهده کنید، می‌توانید به وب‌سایت WebKay مراجعه کنید. اگر این وب‌سایت بتواند اطلاعات یادشده را بخواند؛ هر وب‌سایت دیگری در سطح اینترنت نیز قادر به دسترسی به آنها خواهد بود. وب‌سایت‌ها همچنین می‌توانند بر ورودی‌های شما با دقت بسیار بیشتری نظارت کنند. برای مشاهده‌ برخی از این ردیابی‌ها می‌توانید به وب‌سایت کلیک مراجعه کنید. این وب‌سایت جابه‌جایی‌های ماوس، کلیک‌ها و تمام حرکات شما در مرورگر را گزارش می‌دهد.این جزئیات، داده‌هایی اولیه محسوب می‌شوند که وب‌سایت‌ها به کمک آنها می‌توانند هویت شما را شناسایی کنند. اینکه مرورگر شما گزارش بدهد که در حال اجرای مایکروسافت اج از نقطه‌ای در نیویورک هستید، داده‌ای کاملا جزئی درباره‌ شما به‌حساب می‌آید؛ اما این داده در ترکیب با داده‌های دیگر، می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند. با مراجعه به وب‌سایت Panopticlick که متعلق به بنیاد حریم الکترونیک است، می‌توانید دریابید که چگونه مرورگر شما می‌تواند یک اثر انگشت منحصربه‌ فرد از شما در اینترنت منتشر کند که شامل ترکیب اختصاصی نرم‌افزار مرورگر، سخت‌افزار، زبان پیش‌فرض و حتی فونت‌های نصب‌شده‌ شما می‌شود و بدون نیاز به هیچ اطلاعات دیگری می‌تواند هویت شما را مشخص کند. به عبارت دیگر، معمولا بعید است که شخص دیگری از ترکیب خاص عمق رنگ و اندازه‌ نمایشگر، ترکیب پلاگین‌های مرورگر شما و... استفاده کند. حتی در صورت ورود تنها یک داده‌ قابل شناسایی، وب‌سایت می‌تواند حدس بزند شما همان فردی هستید که سه‌شنبه‌ گذشته از آنها بازدید کرده‌اید و بر همین اساس قادر به نشان دادن تبلیغات مرتبط به شما خواهد بود. داده‌هایی که توسط مرورگر گزارش داده می‌شوند، تنها بخشی از مجموع داده‌های گردآوری شده محسوب می‌شوند. مرحله‌ بعدی، شامل داده‌هایی است که وب‌سایت‌ها خودشان جمع‌آوری می‌کنند.
ادامه خبر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۶ ، ۱۶:۰۰
خبر فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، در این مطلب هشدار داده شده که کاربران فیس بوک نباید از این شبکه اجتماعی تنها برای مصرف اطلاعات استفاده کنند، بلکه باید از این طریق به دنبال تعامل با خانواده و دوستان خود نیز باشند.منتقدان فیس بوک می گویند شعار این شبکه اجتماعی نزدیک تر کردن جهانیان به یکدیگر است، اما فیس بوک در عمل باعث جداشدن مردم جامعه از یکدیگر شده است. برخی مدیران سابق فیس بوک هم در مصاحبه هایی در ماه های اخیر بر این مساله تاکید کرده اند.
ادامه خبر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۶ ، ۱۵:۵۹
خبر فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر،  اما به تازگی دستگاه کوچک جدیدی به نام Radius طراحی شده که پشه ها را تا فاصله ده متر مربعی از خود می راند.این دستگاه اولین دستگاه ضدپشه قابل شارژی است که به جای اسپری کردن مواد شیمیایی یا تحریک پشه با استفاده از نورهای خاص و ایجاد سروصدا و آلودگی صوتی و محیطی، از انرژی گرمایی به منظور پاکسازی محیط از پشه ها استفاده می کند.
ادامه خبر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۶ ، ۱۵:۵۸
خبر فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از دنیای اقتصاد، درز اطلاعات توسط مرورگر شما انجام می‌شود. مرورگرها به‌صورت پیش‌فرض داده‌های گوناگونی به وب‌سایت‌هایی که از آنها بازدید کرده‌اید، گزارش می‌دهند. برای مثال، به‌محض آنکه آنلاین شوید، فرآیند گزارش آدرس آی‌پی، نقطه‌ ورود مخصوص شما به اینترنت آغاز و با استفاده از آن، موقعیت مکانی تقریبی شما مشخص می‌شود. مرورگر شما نام خود را نیز گزارش می‌دهد؛ در نتیجه وب‌سایتی که در حال بازدید از آن هستید می‌تواند پی ببرد که شما جزو طرفداران کدام مرورگر اینترنتی هستید. علاوه بر این، اطلاعاتی درباره‌ سیستم کامپیوتری که مرورگر در حال اجرا روی آن است از جمله نام سیستم‌عامل موبایل یا دسکتاپ، مدل پردازنده و واحد پردازش گرافیکی، وضوح تصویر نمایشگر و حتی در صورت استفاده از لپ‌تاپ‌، تبلت یا گوشی سطح باتری آن نیز گزارش می‌شود. برای آنکه برخی از این اطلاعات را خودتان مشاهده کنید، می‌توانید به وب‌سایت WebKay مراجعه کنید.این جزئیات، داده‌هایی اولیه محسوب می‌شوند که وب‌سایت‌ها به کمک آنها می‌توانند هویت شما را شناسایی کنند. اینکه مرورگر شما گزارش بدهد که در حال اجرای مایکروسافت اج از نقطه‌ای در نیویورک هستید، داده‌ای کاملا جزئی درباره‌ شما به‌حساب می‌آید؛ اما این داده در ترکیب با داده‌های دیگر، می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند. با مراجعه به وب‌سایت Panopticlick که متعلق به بنیاد حریم الکترونیک است، می‌توانید دریابید که چگونه مرورگر شما می‌تواند یک اثر انگشت منحصربه‌ فرد از شما در اینترنت منتشر کند که شامل ترکیب اختصاصی نرم‌افزار مرورگر، سخت‌افزار، زبان پیش‌فرض و حتی فونت‌های نصب‌شده‌ شما می‌شود و بدون نیاز به هیچ اطلاعات دیگری می‌تواند هویت شما را مشخص کند. 
ادامه خبر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۶:۰۴
خبر فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از روزیاتو، همه ما فیلم هایی در مورد جاسوس های دوران جنگ سرد را دیده ایم و اکثراً از علاقمندان فیلم های جیمز باند و کینگزمن هستیم.در این فیلم ها همواره یک متخصص حوزه تکنولوژی وجود دارد که با گجت های فوق العاده خود به شخصیت های اصلی کمک می کند ماموریتشان را با موفقیت به پایان برسانند. اما باید بدانید که جاسوسان و ماموران مخفی در دنیای واقعی نیز حضور دارند. در شهر واشنگتن دی سی یک موزه بین المللی جاسوسی ساخته شده که به دنیای جاسوسان و ابزارهای آن ها تعلق دارد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با برخی از این ابزارهای جاسوسی باور نکردنی در سراسر دنیا که تاکنون کشف شده اند آشنا کنیم.
ادامه خبر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۶:۰۳
خبر فوری

به گزارش خبر فوری، تلگرام محدودیت سوپرگروه‌ها را به ۵۰هزار تا افزایش داد (برای ایرانیان ۳۰هزار)گفته می شود که  بزودی عضو گیری در این سوپرگروه ها نامحدود می‌شود!
ادامه خبر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۶:۰۲
خبر فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از دنیای اقتصاد، بسیاری از افراد از آنچه به نام آلرژی و حساسیت‌های فصلی است، رنج می‌برند. در ادامه این مطلب اما چند اپلیکیشن مرتبط با راهنمایی مناسب برای این بیماری درنظر گرفته شده که با استفاده از آن افراد دارای آلرژی می‌توانند با آگاهی بیشتری بیماری خود را کنترل کنند.
 
Zyrtec Allergycast Pollen Count Tracker
این اپ به‌صورت رایگان برای سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس قابل دانلود است. هر جای دنیا که باشید، برنامه مذکور قابلیت آنالیزشرایط آب و هوایی و تشخیص اندکس گرده‌های موجود در هوا را خواهد داشت. بر این اساس پیش‌بینی روز‌های آینده نیز امکان‌پذیر است. افرادی که از آلرژی‌های فصلی رنج می‌برند، عاشق این اپ خواهند شد.Allergies and How to Cure Them
برنامه بعدی اپی رایگان برای دستگاه‌های اندرویدی است. این اپ در واقع نوعی کتاب صوتی بوده که اطلاعات مفیدی را پیرامون تایپ‌های مختلف آلرژی و نحوه درمان آنها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تنها کافی‌است بر زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. البته امکان خواندن فایل‌های صوتی به‌صورت نوشتاری نیز وجود دارد.
ادامه خبر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۶:۰۱
خبر فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از خبر آنلاین، غول تجارت الکترونیک جهان نه تنها قله‌های فروشگاه آنلاین را درنوردیده، بلکه قصد دارد اولین فروشگاه و نمایشگاه ماشین را به صورت فیزیکی و متفاوت از سایر فروشگاه‌ها در چین افتتاح کند.ساختار این نمایشگاه از روی پارکینگ طبقاتی سیار اقتباس شده و به زودی خودروی الکتریکی فورد و ... را به کاربران می‌فروشد.
ادامه خبر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۶:۰۰
خبر فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر،  Speedtest.net یک خدمت مبتنی بر وب است که تحلیلی رایگان از پارامترهای دسترسی به اینترنت در سراسر جهان فراهم می کند. این وب سایت که به شرکت Ookla' تعلق دارد آگوست گذشته ابزار «شاخص جهانی Speedtest » را رونمایی کرد. این ابزار سرعت اینترنت در سراسر جهان را رصد می کرد.طبق سنجش هایSpeedtest سرعت دانلود موبایل جهان طی ۱۲ ماه گذشته ۳۰.۱ درصد و سرعت آپلود موبایل نیز ۳۸.۹ درصد افزوده شده است. این ابزار همچنین نشان داد سرعت دانلود پهنای باند ثابت نیز ۳۱.۶ درصد بهبود یافته است. این درحالی است که متوسط سرعت دانلود موبایل ۲۰.۲۸ و دانلود پهنای باند ثابت ۴۰.۱۱ مگابایت برثانیه اعلام شده است.
ادامه خبر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۶ ، ۱۶:۰۷
خبر فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر. این نخستین منظومه ناشناخته است که تعداد سیارات آن با منظومه شمسی برابر است.سیاره تازه کشف شده Kepler-۹۰i نام گرفته و دور ستازه Kepler۹۰ مدار می زند. این ستاره گرمتر و بزرگتر از خورشید است. همچنین ۲۵۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد.
ادامه خبر 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۶ ، ۱۶:۰۶
خبر فوری