اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی

۱۲۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

جابجایی و حمل اطلاعات توسط فلش مموری‌ها بسیار ساده است، البته به موازات آن احتمال سرقت یا گم شدن فلش مموری‌ها نیز بیشتر شده. یک راهکار، استفاده از فلش رمزگذاری شده برای انتقال اطلاعات است تا در صورت سرقت یا گم شدن، اشخاص دیگری نتوانند از اطلاعات شما سوء استفاده کنند.

به گزارش سایت مشهد فوری، قابلیت BitLocker To Go که در ویندوز ۷ عرضه شد، برای کاربران بسیار جذابیت و کارایی داشت. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانستند اطلاعات‌شان را که در ابزارهای قابل حمل مانند فلش مموری ذخیره کرده بودند، رمزگذاری کنند.

به منظور گذاشتن پسورد برای فلش مموری مراحل زیر را دنبال کنید:

فلش را به کامپیوتر متصل نمایید. بر روی start کلیک کنید و سپس عبارت BitLocker را تایپ نمایید تا BitLocker Drive Encryption را یافته و انتخاب کنید. اکنون گزینه Turn On BitLocker را انتخاب نمایید. چنانچه فلش مموری مدنظر سازگاری داشته باشد، BitLocker آن را آماده‌ی رمزگذاری می‌کند. پسورد را انتخاب کرده و سپس بر روی next کلیک کنید. یکی از دو گزینه‌ی موجود را انتخاب نمایید، چنانچه بعدها رمز عبور را فراموش کردید با استفاده از کلید بازیافت (recovery key) قادر خواهید بود آن را باز گردانید. گزینه اول کلید بازیافت را در یک فایل ذخیره می‌کند و گزینه دوم از آن پرینت می‌گیرد. بر روی next کلیک کنید. رمز عبور و انتظیماتی را که انتخاب نموده‌اید، تائید کنید و بر روی start encrypting کلیک کنید. فلش مموری شما اکنون رمز دار شد.

ادامه خبر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۳:۱۹
خبر فوری

از حالا به بعد به محض این که لایو استوری خود را متوقف کردید، می توانید با فشردن دکمه Share از پایین صفحه آن را بازپخش کرده و با افرادی که موفق به دیدنش نشده اند به اشتراک بگذارید. بازپخش لایو استوری ها درست مثل استوری های معمولی می توانند به مدت 24 ساعت قابل مشاهده باشند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، همانطور که مطلع هستید، اینستاگرام بر خلاف فیسبوک یا پریسکوپ اجازه بازپخش لایو استوری ها را پس از اتمام به کاربر نمی دهد. این بدان معناست که وقتی استریم زنده ویدیو را آغاز می کنید، فقط افرادی آن را می بینند که همان لحظه درون اینستاگرام و آنلاین باشند. اما خوشبختانه به لطف قابلیت جدیدی که به اپلیکیشن اضافه شده، اینستاگرام حالا امکان بازپخش لایو استوری ها را هم به شما می دهد.

از حالا به بعد به محض این که لایو استوری خود را متوقف کردید، می توانید با فشردن دکمه Share از پایین صفحه آن را بازپخش کرده و با افرادی که موفق به دیدنش نشده اند به اشتراک بگذارید. بازپخش لایو استوری ها درست مثل استوری های معمولی می توانند به مدت 24 ساعت قابل مشاهده باشند.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۳:۱۷
خبر فوری

روز گذشته در جریان نشست «شورای تکنولوژی آمریکا» ترامپ اعلام کرد که قصد دارد با کمک گرفتن از بخش خصوصی، بر مشکلات ناشی از سطح فناوری قدیمی دولت فدرال غلبه کند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، وزارت دفاع آمریکا هنوز از فلاپی دیسک استفاده می کند؛ این خبر تنها یکی از مواردی بود که روز گذشته در جریان نشست «شورای تکنولوژی آمریکا» عنوان شد. در جریان این رویداد، ترامپ اعلام کرد که قصد دارد با کمک گرفتن از بخش خصوصی، بر مشکلات ناشی از سطح فناوری قدیمی دولت فدرال غلبه کند.

در این نشست که با حضور هجده تن از مدیران ارشد تکنولوژی آمریکا از جمله جف بزوس مدیرعامل آمازون، تیم کوک مدیرعامل اپل، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت و اریک اشمیت رئیس هیئت مدیره آلفابت برگزار شد، «جرد کوشنر» (Jared Kushner) مشاور ارشد (و داماد) رئیس جمهور ایالات متحده مثال هایی باور نکردنی از زیرساخت قدیمی و منسوخ فناوری اطلاعات در دولت فدرال بیان کرد.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۳:۱۶
خبر فوری

محققان دانشگاه استنفورد روش تازه ای برای استفاده از این فرایند یافته اند و می گویند می توان از باکتری های فوتوسنتز برای کمک به ارسال اکسیژن به اطراف بدن در شرایطی که جریان خون به علت حمله قلبی ناگهان متوقف شده استفاده کرد.

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، محققان دانشگاه استنفورد روش تازه ای برای استفاده از این فرایند یافته اند و می گویند می توان از باکتری های فوتوسنتز برای کمک به ارسال اکسیژن به اطراف بدن در شرایطی که جریان خون به علت حمله قلبی ناگهان متوقف شده استفاده کرد.

این پژوهشگران می گویند قصد دارند از روش های خلاقانه ای به منظور مقابله با سکته قلبی استفاده کنند و سازوکار طبیعی فوتوسنتز را که هر روز در جهان رخ می دهد، روشی موثر به منظور تولید فزاینده اکسیژن در شرایط توقف ناگهانی فعالیت قلب می دانند.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۳:۱۴
خبر فوری

مدیر عامل و بنیانگذار فیسبوک به دیدن ترامپ نرفت.

به گزارش خبر فوری و به نقل از روزنامه ایران، دونالد ترامپ، روز دوشنبه 19 ژوئن با سران 18 غول دنیای فناوری ملاقات کرد و از آنها برای داشتن سیستم‌های مدرن و به روز کمک خواست. ترامپ و تیم همراهش معتقدند که واشنگتن دی سی تاکنون خود را بسیار کند با عصر دیجیتال وفق داده و حال دیگر زمان سرعت بخشیدن به این موضوع فرا رسیده است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۳:۱۳
خبر فوری

پژوهش های تازه نشان می دهد که در سال 2100 میلادی 48 درصد از جمعیت زمین دست کم 20 روز در سال با گرمای کشنده روبرو خواهند بود.

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، براساس پژوهشی که نتایج آن امروز در نشریه Nature Climate Change (یا تغییرات اقلیمی طبیعی) منتشر شد، موج های گرمای کشنده در آینده بیشتر از هر زمان دیگری تناوب پیدا می کنند.

طبق این پژوهش، هم اکنون حدود 30 درصد از جهان، دست کم 20 روز از سال گرمای کشنده را تجربه می کند، اما اگر تصاعد گازهای گلخانه ای همچنان با همین روند ادامه پیدا کند، این رقم تا سال 2100 میلادی، حتی ممکن است به 74 درصد هم برسد.

پژوهشگران دانشگاه هاوایی برای انجام این تحقیق مقالات مرتبط به این موضوع را که بین سال های 1980 تا 2014 میلادی منتشر شده بود مورد بررسی قرار دادند و بالغ بر 900 مقاله را پیدا کردند که حاوی داده هایی در رابطه با ایجاد گرمای کشنده بود.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۵۵
خبر فوری

صبح امروز خبری مبنی بر انتشار بوی نامطبوع در شهرستان خاش و فعال شدن آتشفشان تفتان منتشر شد.

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، دکتر محمود فاطمی عقدا، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در گروه مهندسی زمین شناسی در خصوص خبری که امروز تحت عنوان « فعالیت آتشفشان تفتان عامل انتشار بوی نامطبوع در شهرستان خاش» منتشر شده است، اظهار داشت: فعال شدن آتشفشان ها نشانه های مشخصی دارد که یکی از آنها خروج دود، گاز، مواد مذاب، بخار آب و ... به طور مشخص است.

وی با بیان اینکه همچنین فعال شدن آتشفشان نیز تغییراتی در دامنه خود به وجود می آورد، عنوان کرد: از سوی دیگر حرکات زمین، ریزش ها و زمین لغزش ها و صاف شدن آب چشمه های نزدیک به منطقه از دیگر نشانه های فعال شدن یک آتشفشان است. همه اینها باهم نشانه های فعالیت یک آتشفشان است.

به گفته فاطمی عقدا، بنابراین صرف انتشار بوی نامطبوع را نمی توان دلیل بر فعال شدن آتشفشان دانست؛ این موضوع نیاز به بررسی دقیق دارد و نمی توان با قطعیت گفت که آتشفشان تفتان فعال شده است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۵۴
خبر فوری

حالا دیگر زمان آن رسیده است که سیم کارت هایی که پیشتر استفاده می شدند جای خودشان را به سیم کارت های esim جدید بدهند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر eSIM یا Embedded-SIM نه تنها اتصال به شبکه های مخابراتی بی سیم را تسهیل می کند، بلکه کیفیت و سازگاری بیشتر با دیگر ابزار رایانه ای و الکترونیک را به ارمغان می آورد.

در یک سال اخیر با همکاری میان مایکروسافت، اینتل و کوالکوم نسل جدیدی از eSIM ها تولید شده که به راحتی بر روی رایانه های شخصی هم قابل نصب هستند. پیش بینی می شود در آینده بتوان eSIM ها را به راحتی در هر وسیله الکترونیکی نصب کرد تا برقراری ارتباط از طریق آنها به راحتی انجام شود.

سیم کارت های سنتی یک تکه پلاستیک به اندازه نوک انگشت هستند که بر روی گوشی ها، لپ تاپ ها، تبلت ها و ساعت های هوشمند قابل نصب هستند. حافظه اندک سیم کارت ها ذخیره تعدادی شماره و پیام را ممکن می کند. اما eSIM ها به علت سازگاری با طیف گسترده ای از سخت افزارها اعم از پردازنده ها و مودم های ساخت شرکت های مختلف می توانند به سادگی به آنها اضافه شوند. Snapdragon ۸۳۵ ساخت کوالکوم از جمله مشهورترین پردازنده های سازگار با eSIM هاست. البته eSIM با رایانه های قدیمی هم سازگار است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۵۳
خبر فوری


ناسا به تازگی 10 سیاره در خارج از منظومه شمسی کشف کرده است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۵۱
خبر فوری

ایرانسل از دو روز گذشته تا الان در دسترس نیست و علی‌رغم شکایت گسترده مخاطبان از اختلال سراسری، تاکنون ایرانسل نسبت به این موضوع هیچ واکنشی نداشته است.

 

به گزارش خبر فوری و به نقل از فارس، ایرانسل از روز گذشته در تهران و برخی شهرها دچار اختلال گسترده شده است.

ادامه خبر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۵۰
خبر فوری