اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی

۱۱۷ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

گوشی 2018 کمپانی کره‌ای از سیستم هویت بیومتریک بهره‌مند است که قرار است با تریک نرم‌افزاری سرعت بازکردن قفل گوشی سریع‌تر از فناوری کنونی شود.

به گزارش خبر فوری و به نقل از خبرآنلاین، سنسور 8 مگاپیکسلی در دوربین جلوی مدل اس 8 و اس 8 پلاس در مدل 9 تکرار شده و بهتر از آن خواهد بود.همچنین اپلیکیشن مستقلی برایش تعریف شده تا سرعت خوانش دیتای امن بالاتر رود.

در حال حاضر مدل 2017 سری اس و نوت 8 هم اسکنر عنبیه، هم فناوری چهره شناس و هم حسگر اثر انگشت دارند.


ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۳۰
خبر فوری
                         محققان دریافتند که معمای مثلث برمودا حل شده است. دانشمندان ادعا می کنند که ابرهای شش ضلعی علت به دام افتادن هواپیماها و کشتی ها در منطقه مثلث برموداست.

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، اخیراً محققان با بررسی ابرهایی در بالای منطقۀ اسرارآمیز برمودا، توجیهی برای کشش فوق‌العاده آن پیدا کرده‌اند؛ توجیهی که علمی است اما قطعی نیست.


فیلم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۲۹
خبر فوری
دادستانی کل عربستان سعودی یک کارمند شیعی اهل استان الشرقیه را مجرم شناخت که در مقاله‌ای به تعریف و تمجید از گروههای داوطلب مردمی پرداخته بود.

به گزارش خبر فوری و به نقل از فارس، دادستانی کل عربستان سعودی یک کارمند شیعی اهل استان الشرقیه را مجرم شناخت که در مقاله‌ای به تعریف و تمجید از گروههای داوطلب مردمی پرداخته بود که امنیت مراسمات عزاداری را برقرار می‌کنند.

به نوشته روزنامه عکاظ عربستان، دادستانی محتوای این مقاله را ضد سیستم مبارزه با جرائم اطلاعاتی دانسته است و در حکمی او را به 5 سال زندان، 3 میلیون ریال سعودی غرامت و ممنوعیت سفر و همچنین بسته شدن حساب فیس بوکش محکوم کرده است.


ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۲۷
خبر فوری
                         دبیر شورای عالی فضای مجازی، تلگرام را تهدید کرد.

به گزارش سایت خبرفوری به نقل از سایت انتخاب، دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن ضرب الاجل مجدد به شبکه های پیام رسان خارجی گفت : درصورتی که این پیام رسان ها سیاست های ایران را رعایت نکنند، به ناچار سیاست محدود سازی این شبکه ها را درپیش خواهیم گرفت.

وی درعین حال به دارندگان کانال های تلگرامی هشدار داد به موازات فعالیت در این شبکه ها، در شبکه های اجتماعی داخلی نیز فعال شوند تا درصورت محدود سازی شبکه های خارجی با مشکلی مواجه نشوند.

 فیروز آبادی در نشست خبری درحاشیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال، درپاسخ به سوال خراسان مبنی بر رمزگذاری شبکه های اجتماعی خارجی و نبود امکان اجرای فیلترینگ هوشمند روی این شبکه ها خاطرنشان کرد: بسیاری از پیام رسان ها هم‌اکنون از رمز استفاده می کنند و این موضوع امکان پایش را به ما نمی دهد، براین اساس طی مذاکره با پیام رسان های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام، از آن ها خواسته ایم قابلیت های دیگری ایجاد کنند تا بتوانیم سیاست های صیانت از ارزش های اسلامی را در شبکه های پیام رسان محقق کنیم و چنان چه این ملاحظات محقق شود، مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر این شبکه ها اقدام جدی به عمل نیاورند ما تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.


ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۲۵
خبر فوری

مقامات آلمان استفاده از ساعت های هوشمند برای کودکان را در این کشور ممنوع کردند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از یورونیوز، آلمان یکی از دلایل این ممنوعیت را امکان هک شدن این ساعت ها عنوان کرده است. هکرها می توانند با هک این ساعت ها گفتگوی کودکان را گوش دهند، مکان حضور کودکان را مشخص کنند و با آنها وارد ارتباط شوند.

دلیل دیگر این ممنوعیت مربوط می شود به استفاده والدین از این ساعت ها. والدین می توانند با استفاده از این ساعت صدای محل حضور کودک را بشنوند. بنابراین این امکان وجود دارد که والدین از این وسیله برای گوش دادن به حرف های معلم سر کلاس استفاده کنند که مصداق انتقال بدون اجازه اطلاعات محسوب می شود.


ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۵:۳۴
خبر فوری
                         امروزه فناوری اصلاح ژن، موضوعی است که می‌تواند برای حل برخی مشکلات جدی استفاده شود یا دستاویز برخی سوءاستفاده‌ها قرار بگیرد.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اصلاح ژن یک فرصت است یا تهدید؟ 

امروزه فناوری اصلاح ژن، موضوعی است که می‌تواند برای حل برخی مشکلات جدی استفاده شود یا دستاویز برخی سوءاستفاده‌ها قرار بگیرد.

اگر قرار بود شما هم ژن خود را تغییر بدید چه ویژگی هایی به آن اضافه و یا از آن کم می کردید؟


دیدن فیلم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۵:۳۲
خبر فوری
                         نام ۷ ایرانی در بین تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم قرار گرفت.

به گزارش خبر فوری، بر پایه گزارش سال ۲۰۱۷ موسسه «کلاریویت آنالیتیکس» درباره «پژوهشگران پراستناد» جهان، ۷ دانشمند ایرانی از تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم شناسایی شدند؛


ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۵:۰۱
خبر فوری

برخی افراد دوست دارند در مواقعی در دسترس نباشند یا قابلیت ارتباط با خود را مختل کنند تا از خلوت و آرامش بهره مند باشند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، برای رفع نیازهای این افراد یک چادر کوچک کپسولی طراحی و تولید شده که در برابر تمامی انواع ارتباطات الکترومغناطیس و مخابراتی مقاوم بوده و افرادی که در آن حضور داشته باشند نمی توانند به اینترنت یا شبکه تلفن همراه و غیره متصل شوند.

این کپسول های کوچک که قفس فارادی نام گرفته اند، از مواد رسانا ساخته شده اند که می توانند جلوی انتقال امواج رادیویی به داخل چادر را بگیرند.


ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۵:۰۰
خبر فوری

نخستین عمل جراحی پیوند سر انسان روی یک جسد در چین انجام شده است.

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر،  به گفته سرجیو کاناورو مدیر Turin Advanced Neuromodulation Group، این عمل جراحی ۱۸ ساعته کارشناسان نشان داد،  می توان به طور موفقیت آمیز ستون فقرات، اعصاب و رگ های خونی را به سر جدا شده وصل کرد.

این پروفسور ایتالیایی در یک کنفرانس خبری در وین اعلام کرد به زودی عمل جراحی مشابهی روی انسان زنده انجام خواهد شد.


ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۶ ، ۱۵:۰۳
خبر فوری


زمین شناسان هشدار داده اند احتمالا در سال آتی میلادی زلزله های مرگبار متعددی رخ دهد زیرا گردش زمین کند شده است.

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، درهمین راستا محققان آمریکا تحقیق خود را اخیرا به بنیاد زمین شناسی این کشور  ارائه کرده اند. طبق تحقیقات آنها تغییراتی در سرعت چرخش زمین مشاهده شده است. این امر  به لرزش های شدیدتر به خصوص در مناطق استوایی منجر می شود. این درحالی است که میلیاردها نفر در این مناطق زندگی می کنند.


ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۶ ، ۱۵:۰۱
خبر فوری