اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی

۱۲۷ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

آمار دفعات دانلود اپلیکیشن های اندرویدی از پلی استور در سال٢٠١٧، واتس اپ همچنان محبوب ترین ابزار سوشال مدیا است.

به گزارش خبر فوری و به نقل از نظرسنجی ها،  واتس اپ پر بازدیدترین اپلیکیشن دنیا شناخته شد.

بعد از واتس اپ، مسنجر و فیسبوک جزو پربازیدترین اپلیکیشن هاست.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۴:۴۳
خبر فوری


رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر با دفاع تمام قد از طرح «توزیع موادمخدر دولتی در کشور» آن را عاملی در کاهش پول‌های کثیف دانست و توضیحاتی در خصوص مخدرها و افرادی که مشمول توزیع موادمخدر دولتی می‌شوند ارائه کرد.

خبرفوری/

علی هاشمی ضمن اشاره به جزییات «توزیع موادمخدر دولتی در کشور» گفت: پیش‌بینی می‌کنم از طریق این استراتژی حداقل مدیریت مصرف مواد مخدر به دست سیاستگذاران و کنترل کنندگان نظام خواهد افتاد و به این ترتیب پول کثیف در دست قاچاقچیان نیز کاهش خواهد یافت.

کدام مخدرها از طریق طرح توزیع موادمخدر دولتی ارائه می‌شوند؟

وی گفت: براساس آخرین آمارها حدود 60 درصد از مصرف کنندگان کشور تریاک و مشتقات آن را مصرف می‌کنند و در این طرح نیز فقط بر آزادسازی "تریاک" اشاره شده است؛ هر چند در قانون مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ماده 41 آن آمده است هر نوع مواد مخدری با تشخیص پزشک می‌تواند در اختیار فرد بیمار قرار گیرد. تا جایی که حتی اگر پزشک تشخیص دهد که فرد نیاز به تزریق و یا دریافت هروئین دارد نیز این مجوز صادر خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از جانبازان به علت وضعیت خود مرفین مصرف می‌کنند، به این ترتیب در قانون مبارزه با مواد مخدر خیلی محکم این مجوز به منظور مدیریت مصرف باهدف درمان داده شده است که البته در جریان تصویب توزیع مواد مخدر دولتی در کشور این فضا مقداری کلی‌تر خواهد شد و این قانون از حالت خاص و ویژه در آمده و شامل سایرین نیز می‌شود که البته نیازمند یک نظارت و سیاست قوی است تا از این راهبرد سوء استفاده نشود.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۴:۳۲
خبر فوری

بر اساس تحقیقات جدید، مصرف روزانه یک پرتقال می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا 25 درصد کاهش دهد

به گزارش سایت مشهد فکری، تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، مصرف پرتقال می‌تواند عاملی بازدارنده برای ابتلا به آلزایمر باشد. 

پژوهشگران دانشگاه ژاپن باور دارند، مصرف روزانه هر گونه میوه‌های مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را تا 25 درصد کاهش دهد و نقش مؤثری را در سلامتی فرد پیاده کند. 

یافته‌های گروهی از دانشمندان دانشگاه در ژاپن نشان می‌دهد که میوه‌های تند و تیز می‌توانند یک سلاح قدرتمند در برابر بیماری‌هایی باشند که به عنوان یک بیماری همه گیر مدرن در حال ظهور هستند. 

محققان با بررسی چندین ساله 13 هزار مرد و زن مسن دریافتند، آنهایی که روزانه یکی از میوه‌های مرکب را در برنامه غذایی خود جای داده بودند، 23 درصد کمتر از آنهایی که از مصرف این میوه خودداری کرده بودند، به آلزایمر مبتلا می‌شوند.



ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۴:۲۳
خبر فوری

رییس انجمن اورولوژی ایران مهم‌ترین عوامل بروز سنگ کلیه در کشور را برشمرد و نسبت به رابطه مصرف نمک و ابتلا به سنگ کلیه هشدار داد.

به گزارش سایت مشهد فوری، درباره عوامل خطر ابتلا به بیماری سنگ کلیه در افراد، گفت: اولا بیماری سنگ کلیه یک پایه خانوادگی و وراثتی دارد و مردم باید برای عدم ابتلا به آن نکاتی را رعایت کنند و بدانند کسانی که در خانواده‌هایشان سابقه سنگ‌ کلیه وجود دارد، احتمال ابتلایشان به این بیماری بیش از سایرین است.

وی با بیان اینکه کسانی که در خانواده‌شان سابقه بروز سنگ کلیه وجود داشته باشد باید مراقبت‌های لازم را به عمل آورند و نسبت به علائم این بیماری حساس باشند، ادامه داد: موضوع مهم دیگر درباره بیماری سنگ کلیه وجود سنگ‌سازی در اطفال است؛ چرا که کودکانی که کلیه سنگ‌ساز دارند، عمدتا زمینه‌های متابولیک و غیر عادی بودن در ترکیب ادرارشان وجود دارد.

بصیری، شایع‌ترین سنگ کلیه در اطفال را سنگ سیستینی دانست و گفت: این نوع سنگ کلیه در اطفال بسیار شایع است و از طرفی قدرت تکرار زیادی دارد. بروز سنگ کلیه یک عامل خطر برای آنهاست که به آسیب کلیه‌های آنها منجر می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت سابقه خانوادگی در بروز سنگ کلیه، گفت: توصیه عمومی ما به افراد جامعه برای پیشگیری از ابتلا به سنگ، کلیه کاهش مصرف نمک است؛ چرا که نمک دشمن کلیه محسوب می‌شود و یکی از عوامل بسیار مهم بروز سنگ کلیه در کشور ما است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۴:۲۱
خبر فوری

بازهم انتقال سرور تلگرام به ایران با مانع مواجه شد.


به گزارش خبر فوری و به نقل از بی بی سی، پاول دورف، مدیر تلگرام، می‌گوید تلگرام هیچ یک از سرورهایش را، یا هیچ سروری را که اطلاعات شخصی کاربران روی آن باشد، به ایران منتقل نخواهد کرد

وی همچنین تاکید کرده هیچ سروری در ایران نخواهد داشت.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۴:۱۸
خبر فوری


اشیای باستانی که به تازگی در یک غار در شمالی‌ترین نقطه استرالیا یافت شده، نشان می‌دهد انسان‌ها حدود 65 هزار سال پیش پا به قاره استرالیا گذاشته‌اند.

خبرفوری/

 بر اساس تحقیقات منتشر شده، تیشه و تبر و سنگ‌های تراش خورده و تیز شده‌ای که از دل غاری در شمالی‌ترین نقطه استرالیا یافت شده، نشان می‌دهد که اولین انسان‌ها حدود 65 هزار سال پیش وارد این قاره شده‌اند. این بدین معنی است که انسان 18 هزار سال زودتر از چیزی که تا کنون تصور می‌شده است، پا به این قاره گذاشته‌ است.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۳۷
خبر فوری


دو شرکت آلفابت، صاحب کمپانی گوگل و شرکت تحقیقات علمی وریلی، قصد دارند ۲۰ میلیون پشه عقیم شده را در ایالت کالیفرنیا آمریکا رها کنند

خبر فوری/ هدف از این اقدام کاهش زاد و ولد پشه ها و به دنبال آن مهار بیماری های واگیرداری است که می تواند از طریق پشه به انسان منتقل شود


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۳۶
خبر فوری

پایگاه خبری کانورسیشن، گزارشی را درباره پروفسور مریم میرزاخانی به قلم مهردخت پورندار منتشر کرد.

خبرفوری/

ظرف اندک ساعاتی نام او هم به فارسی (#مریم میرزاخانی) و هم به انگلیسی (#maryammirzakhani) به موضوعات مهم توئیتر و فیسبوک تبدیل شدند و آژانس‌های مهم خبری دنیا خبر درگذشتش را پوشش دادند و گزارش‌های زیادی درباره دستاوردهای این دانشمند منتشر کردند.

غم و اندوه از دست رفتن این نابغه ریاضی به ویژه برای نسلی از دانشگاهیان جوان همچون نگارنده سخت است، چون ما همیشه مریم را به عنوان یک الگو تصور کرده‌ایم، الگویی که به ارائه تعریفی دوباره از جایگاه زنان در علم و به ویژه ریاضیات کمک کرد.

نکته جالب این بود که مریم همیشه تلاش می‌کرد از قرار گرفتن در کانون توجه رسانه‌ها اجتناب کند. به رغم این واقعیت که او تنها زنی بود که به چنین جایگاهی در دنیای ریاضیات دست یافته بود و فاتح مدالی بود که از آن به عنوان جایزه نوبل ریاضیات یاد می‌شود، سادگی و تواضعش زبانزد همه آن‌هایی بود که او را می‌شناختند.


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۳۴
خبر فوری

 همگان عاشق وای فای خانگی پرسرعت هستند،مگر اینکه نشستن کنار روتر هم انتظار شما را برآورده نکرده و دنبال یافتن دلایل کندی باشید. به راستی مشکل کجاست؟

خبرفوری/

در زندگی امروز موانعی وجود دارد که می تواند سرعت وای فای شما را کاهش دهد و در این مقاله سعی می‌کنیم مهمترین آنها را بررسی کنیم.

برخی از موانع کاملا واضح و مبرهن هستند مانند قرار دادن وای فای در یک طبقه و قرار گرفتن شما در طبقه ای دیگر اما برخی موانع مانند آکواریوم پر از ماهی از جمله دلایل ناشناخته برای کاربران است که می تواند باعث کندی شود.

 


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۳۲
خبر فوری

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران به مسائل تازه ای در خصوص فیلترینگ و اینترنت نامحدود اشاره کرد.

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، محمود واعظی در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه های اپراتور ایرانسل مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران به سوالی مبنی بر رفع فیلتر شده صفحات اجتماعی اینستاگرام گفت: این شبکه رمزگذاری شده است و ما با مجوز شورای عالی فضای مجازی با مدیر این شبکه تماس گرفتیم و آنها پاسخ دادند که آمادگی دارند صفحاتی که از نظر اخلاقی دارای مصادیق مجرمانه هستند را فیلتر کنند.

وزیر ارتباطات افزود: قصد داریم در یک زمان مشخص با مدیران این شبکه جلسه بگذاریم و محدودیت های خود و نیز مفاهیمی که از نظر قانون، مقررات، سنت، فرهنگ و دین ما برای انتشار قابل قبول نیست را به آنها بگوییم.

وی گفت: اینستاگرام آمادگی دارد که این محدودیت ها را در ایران رعایت کند و با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی هم اکنون رمزگذاری شده و قابلیت اعمال فیلترینگ ندارند انشاالله با مذاکره، این مشکل را حل خواهیم کرد و در صورتی که فیلترینگ این شبکه در مبداء حل شود ما تجهیزات فیلترینگ را در جای دیگری استفاده خواهیم کرد.

توئیتر باید رفع فیلتر شود


ادامه خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۹:۱۱
خبر فوری