اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی

فن کویل چیست؟

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵ ق.ظ

فن کویل و کارکرد آن
سیستم فن کویل همان طور که از نامش پیداست، متشکل از یک فن و یک کویل ‌است. کویل معمولاً از لوله‌ های مسی با پره‌ های آلومینیومی ساخته شده است. این سیستم از طریق پرتاب باد به وسیله بلور و عبور آن از کویل آب سرد یا گرم، سرمایش یا گرمایش محیط را تأمین می کند. مدار لوله کشی جهت انتقال آب سرد و گرم می باشد که آب سرد در این سیستم از یک دستگاه مرکزی (چیلر) تأمین شده و آب گرم می تواند از موتور خانه مرکزی و یا دستگاه های مستقل مانند پکیج گرمایشی تأمین شود. برخی مدل ها جهت تأمین هوای مکش از سیستم هواساز مرکزی استفاده می کند.

اساس کار سیستم فن‌ کویل بر پایه هوادهی است. در این سیستم ها هوا با فشار بالا وارد کویل آب سرد شده و بعد از عبور از مخزن فن کویل به محیط وارد می‌ شود. فن‌کویل قابلیت قرارگیری و کار در هر دو مدار لوله‌ کشی آب سرد برای سرمایش و آب گرم برای گرمایش دارد. آب سرد از دستگاه مرکزی مانند چیلر و آب گرم از موتورخانه مرکزی یا پکیج گرمایشی تأمین می‌ شود. البته در بعضی از مدل‌ ها برای تأمین هوای مکشی توسط کویل از دستگاه هواساز مرکزی استفاده می‌ کنند. تنظیم دمای فن‌کویل‌ ها توسط ترموستاتی که بر روی آن نصب ‌شده است، انجام می گیرد. در برخی از انواع کویل ها مخصوصاً فن‌ کویل سقفی، علاوه بر تنظیم دما توسط ترموستات می‌ توان دمای آن را با ریموت کنترل تنظیم کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۶
خبر فوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی