اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی

فناوری امروز در خودروی 100 سال پیش

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۵۵ ق.ظ

یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی که در صنعت خودروسازی جهان روی می‌دهد، رونمایی از محصولات خاصی است که به مناسبت نیم یا یک قرن فعالیت رونمایی می‌شوند. این دسته از خودروها را همان کیک تولد هیجان‌انگیزی می‌دانند که در آنها اوج نبوغ و فناوری‌های مورد استفاده در شرکت‌های خودروساز به دنیا معرفی می‌شوند.

ایلنا/

در سال‌های اخیر خودروسازان شاخص دنیا از خودروهای جالب توجهی در صدمین سالگرد فعالیت خود رونمایی کرده‌اند. از آن جمله می‌توان به ویژن‌نکست100 (Vision Next100) ب‌ام‌و و سی‌سی 100اسپیدستر (CC100 Speedster) استون مارتین اشاره کرد. معمولا در این محصولات نگاهی آینده‌نگرانه به چشم می‌خورد که حاکی از تمایل برای شکستن مرزهاست، اما این نگرش حداقل برای میتسوبیشی مفهومی نداشته است.

این شرکت خودروساز چندملیتی که مقر اصلی آن در ژاپن است، در زمره خودروسازان شاخص دنیا به شمار می‌آید. میتسوبیشی در سال 1390/ 2011 ششمین خودروساز بزرگ ژاپن و شانزدهمین در دنیا بود. حالا این شرکت گذشته را به زمان حال آورده تا یک قرن فعالیت خود را به شیوه‌ای متفاوت از سایر خودروسازان جشن بگیرد. برای این منظور مدل استثنایی و خاطره‌انگیز مدل اِی (Model A) آماده شده است. این خودرو که در زمان خود دست‌کمی از یک رویا نداشت، در ظاهر یک محصول قدیمی است، اما هیجان دقیقا از این نقطه آغاز و ناگهان به اوج می‌رسد. مهندسان خوش‌فکر میتسوبیشی در دل این خودرو، موتور برقی هیبریدی متعلق به اوتلندر پی‌اچ‌ای‌وی (Outlander PHEV) را کار گذاشته‌اند. همه چیز تماشاچی را به اوایل قرن بیستم می‌برد، اما کافی است راننده استارت بزند تا شاهد تلفیق هنرمندانه فناوری و عصر کلاسیک باشیم.


ادامه خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۳۱
خبر فوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی