اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی

تورم‌های درون مفصلی بیماران هموفیلی رفع می‌شود

سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۰۹ ب.ظ

دانش آموخته رشته مهندسی پزشکی موفق به ساخت «ماساژور درمان کننده خون ریزی ها و تورم های درون مفصلی مخصوص بیماران هموفیلی» شد.

مهر/

مسعود مکوندی، دانش آموخته رشته مهندسی پزشکی و مجری طرح « ماساژور درمان کننده خون ریزی ها و تورم های درون مفصلی مخصوص بیماران هموفیلی» اظهار داشت: معمولا افرادی که به هموفیلی مبتلا هستند دچار خونریزی می شوند از این رو درصدد آمدیم تا ماساژوری برای درمان این افراد طراحی کنیم.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه جلوگیری از خون ریزی ها و تورم های درون مفصلی بیماران هموفیلی اقدام بسیار ضرروی و مهمی است، گفت: درمان این بیماری نیز مهم است زیرا این اتفاق بیشتر در رده سنی اطفال رخ می دهد.

مکوندی با تاکید بر اینکه بر همین اساس دستگاهی تحت عنوان ماساژور درمان کننده خونریزی ها و تورم های درون مفصلی  طراحی کرده ایم، خاطر نشان کرد: این دستگاه جز دستگاه های فیزیوتراپی به شمار می رود وجایگزینی ندارد؛ در واقع کماکان از روش سنتی برای این بیماران استفاده می شود.

این محقق با بیان اینکه کاربردهای عمومی گسترده ای دارد، خاطر نشان کرد: در این ماساژور آیتم های سرد کننده و گرم کننده تعبیه شده که می تواند جایگزین مناسبی برای کیسه های آب گرم و سرد شود. 

به گفته وی، این دستگاه نیز می تواند به عنوان فیزیوتراپی ورزش نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مکوندی با اشاره به مراکزی که می توانند از این دستکاه استفاده کنند، خاطر نشان کرد: مراکز درمانی بیماران هموفیلی، مراکز فیزیوتراپی ورزشی و تمامی مراکزی که با بیماران در ارتباط  هستند مخاطب این دستگاه ماساژور بیماران هموفیلی به شمار می روند.

مکوندی با اشاره به وضعیت کنونی طرح عنوان کرد: پس از دوسال تحقیقات اولیه و یک سال شروع ساخت دستگاه در مرکز تحقیقات پارک علم و فناوری استان خوزستان در حال اتمام ساخت نمونه نیمه صنعتی دستگاه هستیم.


ادامه خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۶
خبر فوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی