اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

آموزش پرایس اکشن: الگوهای مهم پرایس اکشن
.

شناخت الگوهای پرایس اکشن برای هرکسی که به کمک این روش به تحلیل نموداری هر بازار ازجمله بازار سهام، بازار فارکس، کالا و غیره می پردازد ضروری است. در غیر اینصورت، راه سختی را باید طی کرد. در ادامه ی آموزش پرایس اکشن ، به بررسی الگوهای مهم پرایس اکشن و نحوه معامله گری براساس آنها می پردازیم.

.

الگوی Exhaustion Bar
.

نام این الگو بیان کننده اتفاقات درحال وقوع است. درواقع، زمانی که گروهی بازار را در دست دارند، پس از مدتی خسته شده و توان خود را از دست خواهند داد. بنابراین، گروه مقابل وارد عمل شده و قدرت در دست آنها قرار می گیرد.

.

زمانی که فروشندگان فروشندگان خسته می شوند، خریداران وارد بازار شده و ابتکار عمل را بدست می گیرند. اینواضح است که وقتی خریداران خسته شوند، این فروشندگان هستند که قدرت در بازار را به دست خواهند گرفت.

.

نحوه ترید براساس این الگو
.

براساس آموزش پرایس اکشن، بهتر است بالای الگوی Bullish Exhaustion Bar اقدام به خرید کنید و پایین الگوی  Bearish Exhaustion Barاقدام به فروش کنید.

.

آموزش پرایس اکشن
.

شکل ظاهری الگو
.

الگوی صعودی آن که Bullish Exhaustion Bar نیز نامیده می شود، با یک گپ نزولی باز می شود اما با  قدرت زیادی بالا آمده و در نزدیکی High خود بسته می شود.

.

الگوی نزولی آن که Bearish Exhaustion Bar نام دارد، با یک گپ صعودی باز شده اما این بار با قدرتی زیاد به سمت پایین نزول پیدا می کند و در نزدیکی Low خود بسته می شود.

.

در هر دو حالت، گپ ایجاد شده بصورت پرنشده باقی می ماند. علاوه براین، حجم معاملات در هنگام وقوع این الگو افزایش پیدا می کند.

.

شکل ظاهری الگو پرایس اکشن
.

آموزش پرایس اکشن: الگویReversal Bar 
.

در این الگو، بازار در حالت صعودی در زیر Low کندل قبلی دارای حمایت خوبی خواهد بود. این حمایت به اندازه کافی قوی است تا بتواند قیمت را بالاتر برده و سبب شود بالای Low کندل قبلی بسته  شود. این اولین نشانه درمورد احتمال حرکت بازگشتی صعودی خواهد بود.

.

درمورد حالت نزولی، بازار شاهد سطح مقاومتی قدرتمندی در بالا High کندل قبلی در مقابل خود خواهد بود. علاوه براین، این مقاومت به اندازه ای قوی است که سبب عقب کشیدن خریداران و قدرت یافتن  فروشندگان می شود. به گونه ای که قیمت پایین تر از High کندل قبلی بسته می گردد.

.

شکل ظاهری الگو
.

برطبق آموزش پرایس اکشن، نوع صعودی این الگو با نام Bullish Reversal Bar، مانند تصویر زیر، ابتدا به زیر Low کندل قبلی رفته و سپس بالاتر از Low کندل قبلی بسته می شود.

.

نوع نزولی این الگو یا Bearish Reversal Bar، دقیقا بالعکس حالت صعودی آن است. درواقع کندل ابتدا بالاتر از High کندل قبلی رفته و سپس، پایین تر از High کندل قبلی بسته می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۰:۵۵
خبر فوری