اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فناوری فوری

اخبار فوری و لحظه ای فناوری ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شبکه بلاک چین عالی، مقیاس‌پذیری بالای آن به همراه پشتیبانی از قراردادهای هوشمند است. البته معیارها و مزیت‌های دیگری هم وجود دارند که در بررسی بلاکچین باید به آن‌ها پرداخت، اما شرایطی که در بهترین رمز ارزهای گذشته مانند اتریوم و بیت کوین به وجود آمده، این مزیت اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

بیت کوین با نقاط ضعف بسیار بالا در این زمینه به فعالیت ادامه می‌دهد. سرعت تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیری بیت کوین به هیچ وجه مناسب شرایط زندگی قرن ۲۱ برای کاربران نیست و دقیقا همین مشکل دلیلی است که باعث به وجود آمدن بسیاری از رمز ارزهای دیگر شد. یکی از اصلی‌ترین دلایل به وجود آمدن بلاک چین اتریوم نیز رفع همین ایراد بود؛ اما زمان نشان داد که اتریوم نیز در این زمینه با نقطه ضعف‌های زیادی روبرو است.

رمز ارزهای بسیار زیادی بعد از اتریوم برای برطرف کردن نقاط ضعف موجود در بلاک چین آن که سرعت پایین و کارمزد بالا است، به وجود آمدند که ایاس نیز یکی از آن‌ها است.

اصلی‌ترین ایده پرداز توسعه بلاک چین EOS آقای لریمر است. لریمر در توسعه بلاک چین اتریوم نیز با تیم توسعه دهنده آن همکاری مستقیم داشت. لریمر بعد از جدایی از اتریوم روی پلتفرم ارز دیجیتال کاردانو فعالیت نمود و در توسعه آن نیز نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد. وی در سال ۲۰۱۷ با همکاری یک کارآفرین آمریکایی به نام بلومر، شرکت بلاک وان را گسترش داد که تیم توسعه دهنده همین شرکت با ایده‌های لریمر شبکه بلاک چین EOS را توسعه دادند.

تاریخچه ایاس
تاریخچه ایاس با نکات بسیار جالبی روبرو است. از شکسته شدن برخی از رکوردها گرفته تا طولانی شدن عجیب زمان عرضه اولیه این ارز دیجیتال را می‌توان نقاط بارز تاریخچه آن دانست. هر چند وایت پیپر ایاس کمی زودتر ارائه شد اما با این حال ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۷ را می‌توان به عنوان تاریخ تولد این رمز ارز در نظر گرفت که برای اولین بار عرضه اولیه آن آغاز شد. عرضه اولیه‌ای که کمی عجیب و غریب شد و تا یک سال بعد از این تاریخ نیز ادامه پیدا کرد.

اگر به ICOهای ارزهای دیجیتال مختلف در سال‌های اخیر نگاهی بیندازید، متوجه عجیب و غریب بودن عرضه اولیه ایاس خواهید شد که در نهایت بسیار جذاب و عالی به اتمام رسید. در کنار طولانی شدن این عرضه اولیه، رکوردهای جالبی نیز در این عرضه اولیه دیده می‌شود.

ارزش کلی این عرضه اولیه در نهایت به 4 میلیارد دلار رسید و یکی از موفق‌ترین عرضه اولیه‌های توکن‌ها را در دنیای ارزهای دیجیتال رقم زد. 700 میلیون توکن EOS در این عرضه اولیه به فروش رسید.

ارز دیجیتال ایاس

تاریخچه‌ قیمت ایاس
در زمان نگارش این مقاله ارز دیجیتال EOS با قیمت 4.75 دلار آمریکا و هم چنین با ارزش بازار بیش از 4.5 میلیارد دلاری در جایگاه 40 رتبه بندی ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. رتبه‌ای که به نظر برای این ارز دیجیتال خیلی کم است. اما EOS برای رسیدن به شرایط فعلی و قیمت 4.75 چه مسیری را طی کرده است؟

ارزهای دیجیتال معمولا شرایط متفاوتی در ابتدای کار خود دارند. برخی با قیمت ثابت وارد آغاز راه می‌شوند و برخی نیز در ابتدای کار با یک نزول بزرگ یا صعود بزرگ همراه هستند. ایاس در ابتدای کار خود با یک صعود نسبی روبرو شد اما بلافاصله وارد یک روند نزولی بزرگ گشت. ایاسی که کار خود را با قیمت‌های بالای ۱۲ دلار آغاز کرده بود، تا قیمت‌های نزدیک به ۱.۵ دلار نیز نزول کرد. در ادامه اما شاهد برگشت قیمت آن به روند صعودی بودیم. قیمت این ارز دیجیتال در تاریخچه خود به بیش از ۲۲ دلار نیز رسیده است.

رفتار قیمتی EOS نسبت به اتریوم و بیت کوین روند متفاوتی را پشت سر گذاشت. بیت کوین با قیمت کمتری نسبت به EOS کار خود را آغاز کرده بود و اتریوم نیز از نظر قیمتی در شروع کار شرایط تقریبا مشابهی با آن داشت. رفتار قیمتی ایاس در ابتدای مسیر بیشتر شبیه به رفتار قیمت اتریوم بوده است. هر چند میزان نوسانات این ارز دیجیتال در چند سال اخیر با شدت بسیار کمتری نسبت به بیت کوین و اتریوم بوده اما رسیدن به قیمت‌های بالا یکی از انتظاراتی است که طرفداران ایاس از آن سراغ دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۰۰ ، ۱۴:۰۷
خبر فوری